MunajatKu

" Ya Allah, jadikanlah daku manusia yang bermanafaat kepada manusia yang lain"


" Ya Allah, letakkanlah dunia ini di tapak tangan ku tapi bukan di hati ku"


" Ya Allah, janganlah KAU uji aku dengan sesuatu yang tak mampu aku tempuhi, dan andainya KAU berikan aku ujian, maka kepilkan bersama ujian itu kekuatan untuk ku tempuhinya"


Pages

Thursday, August 5, 2010

Tika Hati Merintih Pilu


Tuhanku….
ketika hati menangis, hanya kau saja yg tahu

Tuhanku….
Ketika mereka meninggalkan aku sendiri
Ketika dunia tiada simpati, Kau tetap mendengar rintihanku
PadaMu tempatku menagih kasih
Ketenangan kurasa mendekatiMu
Syahdu malam tak terasa sunyi

Tuhanku….
Ketika aku dalam kepayahan, dalam kesendirian dihimpit cobaan
Kau beri aku kesabaran, pengalaman mengajar arti kematangan
Lantas Kau membuka pintu hatiku, untuk memberi kemaafan
Pada mereka yang pernah melupakanku

Tuhanku….
Ketika aku buntu
Kau berikan aku kekuatan, kau tunjukkan aku jalan
Kau tak biarkan aku sendirian

Tuhanku….
Yang Maha Pengasih, Rahmatmu tak terkira
Syukurku melangit pun tak tercapai
Sungguh aku merasa berdosa karena dulu sering lalai
Semoga penyesalanku Kau terima

ALHAMDULILLAH FOR ALL BLESSINGS GIVEN 

No comments:

Post a Comment

 



Gratisan Musik

©2010 Cahaya Kehidupanku ::: Best Viewed with Google Chrome ::: 1280x800

:::::Ahlan Wasahlan::Welcome

::::~In the Name of Almighty Allah, Most Gracious, Most Merciful. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuhu. Hoping that you have a great visit here. Do not feeling bother to leave me some notes or comments. Thank you in advance. ^_^

Man Ana? ::: Who am I?

This is a tricky question to answer as I’m not always entirely sure who I am from one moment to the next. Let we start with my details. I'm Siti Aminah, was born in Kota Bharu on April 29th 1987, and lived in Machang till now. Kota Bharu and Machang?? Well that bring a lot of sweet moments as I love to stay in Kelantan(Malaysia). Sounds conservative right? Yes! My social views are conservative. But who care ;) How I think of myself? Sweet, cute, gorgeous, brilliant..are not included! But I know that I can be loyal, dedicated, caring, and borderline obsessive. Come be my friends, let us share the bestest moment together!

Social Stuffs

Aminah